Centrum Prasowe Uniwersytetu SWPS

nagrody
  • Blog Strefy Psyche

    • Ciemna strona kobiet

      04. 07. 2017 | 09:09

      Ciemna strona kobiet Słowo „ofiara" w języku polskim może być utożsamiane z kobietą. A sprawca to ON, mężczyzna, który ewolucyjnie jest nastawiony na polowanie, zdobywanie i stosowanie przemocy. Jednak kobiety nie tylko bywają sprawcami przemocy, lecz także korzystają ze stereotypowego domniemania ich niewinności. O „ciemnej[…]

      Czytaj więcej...
    • Czy zołza ubiera się u Prady?

      30. 06. 2017 | 10:09

      Czy zołza ubiera się u Prady? Zazdrość i zawiść. Większość ludzi stosuje te pojęcia zamiennie. A różnica pomiędzy nimi decyduje o tym, czy jesteśmy zmotywowani do działania, czy w stosunku do innych nakręca nas niska samoocena i myślenie życzeniowe, żeby powinęła im się noga. Różnicę te objaśnia dr Magdalena[…]

      Czytaj więcej...
    • Upadek z drabiny nie musi być bolesny

      28. 06. 2017 | 08:45

      Upadek z drabiny nie musi być bolesny Utrata stanowiska nie jest łatwym przeżyciem, warto jednak uświadomić sobie, że jest wpisana w każdą karierę zawodową. Od tego, jak uporządkujemy emocje w momencie porażki, zależy, czy i jak szybko znowu rozwiniemy skrzydła.O radzeniu sobie z porażkami zawodowymi opowiada Izabela[…]

      Czytaj więcej...
    • Zmień swoją pracę, nie zmieniając jej

      22. 06. 2017 | 09:07

      Zmień swoją pracę, nie zmieniając jej Każdy marzy o pracy, w której mógłby wykonywać zadania dopasowane do swoich potrzeb oraz możliwości i jednocześnie odczuwać z tego powodu satysfakcję. A ilu z nas taką pracę posiada? O przeciwdziałaniu wypaleniu zawaodowemu i tym jak zadbać o zadowolenie z[…]

      Czytaj więcej...
    • Marketing 3.0, czyli era wartości

      14. 06. 2017 | 09:05

      Marketing 3.0, czyli era wartości Firmy dostrzegają fakt, że dostarczanie klientom szybkich hedonistycznych pigułek szczęścia już nie wystarcza. Na konferencjach marketingowych słychać głośne westchnienie: „O rany, to klienci naprawdę rządzą”. O marketingu 3.0 opowiada Agnieszka Pełka-Szajowska - marketingowiec i trenerka biznesu, studentka Uniwersytetu SWPS.Ostatnio był tu[…]

      Czytaj więcej...
    • Seksualność zaczyna się w nas

      08. 06. 2017 | 09:38

      Seksualność zaczyna się w nas Gdyby seks potraktować jako rozwojową ścieżkę kariery, okazałoby się, że większość z nas jest dopiero w podstawówce. Dla entuzjastów nowości i eksperymentów poznawanie własnej seksualności jest ekscytującą podróżą w nieznane. O seksualności Polaków opowiada dr Agata Loewe, psychoterapeutka, seksuolożka, absolwentka Uniwersytetu[…]

      Czytaj więcej...
    • Work-life balast?

      05. 06. 2017 | 08:03

      Work-life balast? Im więcej się pracuje, tym więcej się produkuje. To logiczne. Bo skoro w danej jednostce czasu można wyprodukować X produktów, to gdy wydłuży się czas dwukrotnie powstanie dwa razy X produktów. Tyle matematyka. I niby powinno się zgadzać, a jednak nie[…]

      Czytaj więcej...
    • Jak stajemy się sobą?

      26. 05. 2017 | 14:37

      Jak stajemy się sobą? Hasło „bądź sobą" jest jednym z najczęściej wypowiadanych frazesów zachodniej kultury. Aby wieść dobre życie, zasługiwać na podziw i szacunek innych, należy żyć w zgodzie z samym sobą. Często życzymy bliskim: „Pozostań sobą", „Obyś zawsze była taka jak jesteś!". Tylko[…]

      Czytaj więcej...
    • Jak poradzić sobie ze stresem przedmaturalnym?

      24. 04. 2017 | 09:30

      Jak poradzić sobie ze stresem przedmaturalnym? Matura wiąże się z napięciem i długimi przygotowaniami. W przypadku tego rodzaju egzaminów, stres traktujemy zwykle jako coś przerażającego i niepożądanego. Trzeba jednak pamiętać, że nerwy również mogą być również źródłem pozytywnej energii. Tylko od nas zależy w jaki sposób[…]

      Czytaj więcej...
    • Czy praca daje szczęście?

      19. 04. 2017 | 10:34

      Czy praca daje szczęście? Wydawać by się mogło, że najważniejszym czynnikiem budującym nasze szczęście zawodowe są zarobki. W rzeczywistości choć wynagrodzenie jest ważne, to okazuje się, że nie jest kluczowe przy wyborze miejsca zatrudnienia. Od czego w takim razie zależy nasze zadowolenie z pracy?[…]

      Czytaj więcej...

Strona rekomendowana przez: PAP Nauka w PolscePatronat: MNiSW

Znajdź eksperta

 lub 

Centrum Prasowe SWPS - Informacje prasowe

Festiwal Fotodokumentu w SWPS

„Za murami. Europa Wschodnia przed 1989” to wystawa 70 fotografii 20 fotografów z 10 krajów, którą od 3 grudnia będzie można oglądać w Galerii Wysokich Napięć w SWPS. To pierwsza z dwóch ekspozycji, które zostaną pokazane w ramach 2. Festiwalu Fotodokumentu. Wstęp wolny.
pobierz

Czytaj więcej: Festiwal Fotodokumentu w SWPS

Lech Raczak wystawia w SWPS

W jednej z pofabrycznych przestrzeni Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej odbędzie się widowisko poznańskiej grupy ASOCJACJA 2006 pt. „Rabin Maharal i Golem”. Reżyseruje Lech Raczak. To kolejne wydarzenie w ramach cyklu Kultura Wysokich Napięć w SWPS. Spektakl zaplanowano na wtorek (24 listopada 2009 r.) o godz. 19.00. Wstęp 10 zł.
pobierz

Czytaj więcej: Lech Raczak wystawia w SWPS

Pokolenie Zoltrix kontra Wi-Fi

Współczesne dzieci to pokolenie singleplayer. Rower, piłkę, lalkę Barbie, komputer i rolki zostały wyparte przez laptop, konsolę do gier, aparat cyfrowy, mp3, Apple Ipod, quad i skuter. Studenci SWPS opracowali raport ukazujący przemiany, jakie dokonały się w ciągu ostatnich 15 lat.
pobierz

Czytaj więcej: Pokolenie Zoltrix kontra Wi-Fi

SWPS otwiera Galerię Wysokich Napięć

W murach Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej powstaje nowa przestrzeń wystawiennicza – Galeria Wysokich Napięć. Pierwsza wystawa pt. „Między życiem” rozpocznie się 12 listopada i potrwa 3 tygodnie. W ten sposób SWPS inauguruje cykl Kultura Wysokich Napięć.
pobierz

Czytaj więcej: SWPS otwiera Galerię Wysokich Napięć

Odstraszające i smutne reklamy mogą być skuteczne

Negatywne emocje mogą być skutecznym narzędziem manipulacji marketingowej i zwiększać efektywność reklamy. Pod ich wpływem wyostrzamy czujność i lepiej zapamiętujemy komunikat reklamowy – informują naukowcy z Katedry Psychologii Ekonomicznej SWPS. Wyniki przeprowadzonych badań pokazały, że reklamy o negatywnym zabarwieniu emocjonalnym są lepiej zapamiętywane przez odbiorców.
pobierz

Czytaj więcej: Odstraszające i smutne reklamy mogą być skuteczne

Specjaliści ds. marketingu manipulują naszą pamięcią

W naszej pamięci dotyczącej doświadczeń z przeszłości zachodzą zmiany pod wpływem działania czynników marketingowych. Nieświadomie ulegamy wpływom reklam i działaniom polityków, którzy manipulują naszą pamięcią. Podejmując decyzje kierujemy się doświadczeniami, których w rzeczywistości nigdy nie nabyliśmy – alarmują naukowcy z Katedry Psychologii Ekonomicznej SWPS.
pobierz

Czytaj więcej: Specjaliści ds. marketingu manipulują naszą pamięcią


Komentarze

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prev Next

Dobro tkwi w szczegółach – psychologiczn…

Życzliwość. Czym jest? Większość z nas, całkiem intuicyjnie powie, że to zrobienie czegoś miłego. Czegoś dobrego. Dla innych. Niektórzy zwrócą uwagę, że można być życzliwym i dobrym także dla samego...

Czytaj więcej

Wakacje także dla zwierząt

Kiedy temperatury powietrza są coraz wyższe, pozostawienie psa w samochodzie już po kilkunastu minutach może skończyć się dla niego tragicznie. W okresie letnim podobnych przypadków jest niestety więcej. Jak reguluje...

Czytaj więcej

Cyberbullying – współczesne oblicze prze…

Nowoczesna przemoc nie zostawia sińców na ciele, nie niszczy ubrań, podręczników, nie polega na gnębieniu ofiary w szkolnej toalecie. Przed współczesną przemocą nie można się ukryć, zostawia po sobie często...

Czytaj więcej

Wakacje w sieci

Coraz częściej można usłyszeć hasło, że aby mieć udane wakacje należy wylogować się z rzeczywistości wirtualnej i zrezygnować z dostępu do internetu na rzecz delektowania się dobrodziejstwami realnego świata. Czy...

Czytaj więcej

Dotknięci efektem „E”

Jak władza zmienia szefów i podwładnych? W jaki sposób miejsce w hierarchii służbowej wpływa na kreatywność? O decyzyjności, zarządzaniu i ich oddziaływaniu na pełnienie ról społecznych w organizacji mówi dr Dorota...

Czytaj więcej

Video

Audio

Jakie są osoby przedsiębiorcze?

Magdalena Kubów, ekspert kierunku zarządzanie i przywództwo, Uniwersytet SWPS (czas 00:26; 631 KB)

Pokolenie sieci może stworzyć firmy-idee

Magdalena Kubów, ekspert kierunku zarządzanie i przywództwo, Uniwersytet SWPS (czas 00:45; 1,05 MB)

 

 Zobacz więcej


Pokaż informacje prasowe z: SWPS WarszwaSWPS WrocławSWPS WarszwaSWPS KatowiceSWPS Sopot