Centrum Prasowe Uniwersytetu SWPS

nagrody
  • Blog Strefy Psyche

    • Jak wzmacniać poczucie wartości u dzieci

      23. 02. 2018 | 08:18

      Jak wzmacniać poczucie wartości u dzieci Rozwijanie poczucia wartości u dziecka daje mu w przyszłości odpowiednie narzędzia do funkcjonowania w społeczeństwie, odkrywania siebie w relacji ja – ludzie, ja – praca, ja – moje życiowe cele. Czy potrafimy wzmacniać poczucie wartości u dziecka? W jaki sposób[…]

      Czytaj więcej...
    • Temperament czyni różnicę

      12. 02. 2018 | 01:59

      Temperament czyni różnicę Kiedy jesteśmy dziećmi, ma na nas ogromny wpływ. W późniejszych etapach rozwoju już mniejszy, ale jest bazą, na której kształtują się cechy osobowości. Czym jest temperament i dlaczego nie należy utożsamiać go z osobowością – mówi prof. dr hab. Jan Strelau,[…]

      Czytaj więcej...
    • Stres i jego optymalizacja

      09. 02. 2018 | 08:18

      Stres i jego optymalizacja Czym jest stres i dlaczego nie warto z nim walczyć, lecz lepiej skupić się na jego optymalizacji? Jaki jest związek między poczuciem własnej wartości a stresem w pracy zawodowej, zwłaszcza po dłuższej nieobecności związanej np. z urlopem macierzyńskim? Podczas wykładu[…]

      Czytaj więcej...
    • Ucz się, jak się uczyć

      30. 01. 2018 | 08:18

      Ucz się, jak się uczyć Jakie techniki stosować, żeby szybko czytać i więcej pamiętać? Jak rozwijać kreatywność i innowacyjność? O metodzie mapowania myśli (Mind Mapping) opowiada jej twórca Tony Buzan podczas wykładu na Uniwersytecie SWPS.Mapowanie myśli (Mind Mapping) to szczególny rodzaj notowania, który ma zwiększać[…]

      Czytaj więcej...
    • Pięć kroków, które prowadzą na szczyt

      26. 01. 2018 | 13:59

      Pięć kroków, które prowadzą na szczyt Ma 1,55 m wzrostu, długie włosy i kobiecą figurę. Gdy wchodzi na spotkanie, emanuje energią, której – wydawałoby się – ludzkie ciało nie jest w stanie pomieścić. Raz na jakiś czas zarzuca na plecy trzydziestokilogramowy plecak i idzie zdobywać górski[…]

      Czytaj więcej...
    • Gry komputerowe – jak widzi je psycholog

      25. 01. 2018 | 08:18

      Gry komputerowe – jak widzi je psycholog Czy gry komputerowe rzeczywiście są takie straszne, jak się zwykło je przedstawiać? Czy faktycznie jednym z najgorszych prezentów, jakie można podarować dziecku, jest kosola? A może granie to nie strata czasu, lecz impuls do rozwoju Podczas wykładu dr Tomasz Grzyb,[…]

      Czytaj więcej...
    • Obrazy związku

      18. 01. 2018 | 09:48

      Obrazy związku Każdy człowiek ma potrzebę nawiązania emocjonalnej relacji z drugą osobą. Daje to poczucie bezpieczeństwa i buduje poczucie bycia ważnym dla innych. Psychologowie są zgodni co do tego, że potrzeba ta nie zanika wraz z wiekiem chronologicznym – bliskość i kontakt[…]

      Czytaj więcej...
    • Seks i psychopatia

      11. 01. 2018 | 09:18

      Seks i psychopatia Co pobudza psychopatę? W jakie relacje wchodzą osoby o skłonnościach psychopatycznych? Jakimi są kochankami? Z czego wynika ich specyficzne postrzeganie seksu? Odpowiedzi na te pytania szukamy podczas wykładu psychologa i seksuologa dr Roberta Kowalczyka. Prelegentdr Robert Kowalczyk - psycholog, seksuolog kliniczny[…]

      Czytaj więcej...
    • Jak nie dać się zmanipulować reklamie?

      05. 01. 2018 | 14:18

      Jak nie dać się zmanipulować reklamie? „Może inni dają się zwieść reklamie, ale na pewno nie ja!” – czy to zdanie nie brzmi znajomo? I zarazem odrobinę niewiarygodnie, jeśli przyjrzeć się stertom niepotrzebnych rzeczy zalegających mieszkanie. Ale uwaga, przed manipulacjami stosowanymi w reklamie możemy skutecznie się[…]

      Czytaj więcej...
    • Mindfulness w codziennym życiu

      22. 12. 2017 | 14:18

      Mindfulness w codziennym życiu „Nasz umysł to czasopismo ukazujące się co cztery sekundy” – napisał Herbert Marshall McLuhan – jeden z najwybitniejszych teoretyków komunikowania masowego i środków przekazu. Jak zatem w natłoku codziennych obowiązków i zalewających nas informacji zadbać o właściwy odpoczynek umysłu? W[…]

      Czytaj więcej...

Strona rekomendowana przez: PAP Nauka w PolscePatronat: MNiSW

Znajdź eksperta

 lub 

Centrum Prasowe SWPS - Informacje prasowe

Czy celebryci zwiększają efektywność reklam?

Gdy reklama dotyczy nieznanej marki odbiorcy zapamiętują ją tak samo, niezależnie od tego czy występuje w niej rozpoznawalna osoba, czy też nieznany model. Wykorzystanie wizerunku sławnej osoby w reklamie firmy znanej konsumentom zwiększa skuteczność przekazu i powoduje jego lepsze zapamiętywanie – informuje Instytut Psychologii Ekonomicznej SWPS.
pobierz

Czytaj więcej: Czy celebryci zwiększają efektywność reklam?

Festiwal Fotodokumentu w SWPS

„Za murami. Europa Wschodnia przed 1989” to wystawa 70 fotografii 20 fotografów z 10 krajów, którą od 3 grudnia będzie można oglądać w Galerii Wysokich Napięć w SWPS. To pierwsza z dwóch ekspozycji, które zostaną pokazane w ramach 2. Festiwalu Fotodokumentu. Wstęp wolny.
pobierz

Czytaj więcej: Festiwal Fotodokumentu w SWPS

Lech Raczak wystawia w SWPS

W jednej z pofabrycznych przestrzeni Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej odbędzie się widowisko poznańskiej grupy ASOCJACJA 2006 pt. „Rabin Maharal i Golem”. Reżyseruje Lech Raczak. To kolejne wydarzenie w ramach cyklu Kultura Wysokich Napięć w SWPS. Spektakl zaplanowano na wtorek (24 listopada 2009 r.) o godz. 19.00. Wstęp 10 zł.
pobierz

Czytaj więcej: Lech Raczak wystawia w SWPS

Pokolenie Zoltrix kontra Wi-Fi

Współczesne dzieci to pokolenie singleplayer. Rower, piłkę, lalkę Barbie, komputer i rolki zostały wyparte przez laptop, konsolę do gier, aparat cyfrowy, mp3, Apple Ipod, quad i skuter. Studenci SWPS opracowali raport ukazujący przemiany, jakie dokonały się w ciągu ostatnich 15 lat.
pobierz

Czytaj więcej: Pokolenie Zoltrix kontra Wi-Fi

SWPS otwiera Galerię Wysokich Napięć

W murach Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej powstaje nowa przestrzeń wystawiennicza – Galeria Wysokich Napięć. Pierwsza wystawa pt. „Między życiem” rozpocznie się 12 listopada i potrwa 3 tygodnie. W ten sposób SWPS inauguruje cykl Kultura Wysokich Napięć.
pobierz

Czytaj więcej: SWPS otwiera Galerię Wysokich Napięć

Odstraszające i smutne reklamy mogą być skuteczne

Negatywne emocje mogą być skutecznym narzędziem manipulacji marketingowej i zwiększać efektywność reklamy. Pod ich wpływem wyostrzamy czujność i lepiej zapamiętujemy komunikat reklamowy – informują naukowcy z Katedry Psychologii Ekonomicznej SWPS. Wyniki przeprowadzonych badań pokazały, że reklamy o negatywnym zabarwieniu emocjonalnym są lepiej zapamiętywane przez odbiorców.
pobierz

Czytaj więcej: Odstraszające i smutne reklamy mogą być skuteczne


Komentarze

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prev Next

Homo Multitaskus

Mimo wybitnych zdolności analitycznych nie radzimy sobie ze zmiennością i złożonością świata. Nasze umysły nie nadążają za rozwojem nowych technologii. Wielozadaniowość, której się od nas wymaga, jest mitem. O tym,...

Czytaj więcej

Być w centrum uwagi

Zmieniłaś fryzurę, założyłaś nowe buty. Dlaczego nikt tego nie zauważył? Dlaczego nikt nie pochwalił? Przecież tak się starałaś, żeby dobrze wypaść, żeby zrobić na innych wrażenie. Albo dla odmiany wyobraź...

Czytaj więcej

„Ciche dni” jako metoda rozwiązywania ko…

Konflikty, kłótnie, spory i sprzeczki z najbliższymi pojawiają się w życiu większości z nas. Zaskakuje niewielka wiedza, jaką mają ludzie odnośnie genezy, dynamiki i rozwiązywania konfliktów interpersonalnych, a zwłaszcza tych,...

Czytaj więcej

Miej plan na zdrowie

Samo postanowienie „schudnę” nie wystarczy, bo jest zbyt abstrakcyjne. Trzeba precyzyjnie sformułować cel, opracować plan, wyznaczyć zadania na każdy dzień i strategię na wypadek sytuacji kryzysowej. Karolina Zarychta, psycholog zdrowia z...

Czytaj więcej

Co nas napędza? Gdy ciekawość jest emoc…

Co sprawia, że działamy mimo obaw i wątpliwości? Z czego wynika nasza nieustanna chęć eksperymentowania? Dlaczego poszukujemy nowych rozwiązań, choć przecież moglibyśmy poprzestać na starych, sprawdzonych schematach? Odpowiedź jest prosta:...

Czytaj więcej

Video

Audio

Jakie są osoby przedsiębiorcze?

Magdalena Kubów, ekspert kierunku zarządzanie i przywództwo, Uniwersytet SWPS (czas 00:26; 631 KB)

Pokolenie sieci może stworzyć firmy-idee

Magdalena Kubów, ekspert kierunku zarządzanie i przywództwo, Uniwersytet SWPS (czas 00:45; 1,05 MB)

 

 Zobacz więcej


Pokaż informacje prasowe z: SWPS WarszwaSWPS WrocławSWPS WarszwaSWPS KatowiceSWPS Sopot